"Napriek masívnemu zvýšeniu DPH z 10 na 23 % a zavedenie transakčnej
dane budeme klásť dôraz na možnosti a kúpyschopnosť obyvateľstva.
Uvedomujeme si, že ceny nie je možné zvýšiť paušálne o 20 - 30 %, preto
pristúpime len k minimálnym, nevyhnutným úpravám cenníkov," zhodnotilo prezídium SAAKP.
Akvaparky, kúpaliská a plavárne sú podľa asociácie základným pilierom
cestovného ruchu na Slovensku. Patria medzi najnavštevovanejšie
turistické atrakcie, ročne nimi prejde približne 6,3 milióna ľudí. Vlani
počet návštevníkov dokonca prekonal "predcovidové" čísla. Podľa SAAKP
sa segment vodného relaxu po pandémii zotavil, to však v budúcom roku
zmení zvýšenie DPH na 23 % a spolu s tým i navýšenie nákladov, cien
energií i personálne výdavky.
"Pobyt pri umelej vodnej ploche má multiplikačný efekt, keďže každé
euro minuté v akvaparku vyvolá míňanie ďalších financií na ubytovanie,
stravovanie, zábavu i darčekové predmety. To znamená, že na výkone
slovenského cestovného ruchu i prezentácii Slovenskej republiky máme
naozaj zásadný podiel," uviedol prezident SAAKP Gabriel Somogyi.
Dodal, že akvaparky a kúpaliská chcú ostať dostupné širokej verejnosti,
aj keď to bude za cenu hľadania ďalších úspor a väčšej efektivity.
"Sme k tomu nútení, aby sme ceny vstupného navýšili, ale urobíme
všetko preto, aby sme zostali pre našich návštevníkov dostupní, a aby sa
relax pri vode nestal luxusom pre vyvolených," dodal Somogyi.